Пето ниво: Чакрата на волята (Вишудха), тайнството Изповед и сефирот Хесед и Гевура.
„Подчини личната си воля на Божествената воля"
Това подчинение е най-великият акт, който можем да извършим, за да внесем духовна устойчивост в своя живот. Всеки един от нас донякъде съзнава, че сме родени с точно определена цел, че животът е въплъщение на Божествен промисъл. Петата чакра е центърът на това съзнание и на желанието ни да се свържем с Божествения промисъл. Докато съзряваме, всички ние се опитваме да изграждаме своя живот според собствената си воля.Първо се отделяме от родителите си: ставаме самостоятелни и се стремим да направим кариера. След това неизбежно се случва някакво събитие или настъпва криза. Може би кариерата ни не се развива по план; или бракът ни не върви; или се разболяваме. Каквато и да е кризата, се оказваме принудени да се изправим лице срещу лице с границите на своите собствени вътрешни възможности, които ни пречат да изпълняваме успешно своите планове. Веднъж попаднали в тази неизбежна ситуация, започваме да размишляваме по някои въпроси: „Какво трябва да правя със своя живот? Какъв е смисълът да се родя?" Тези въпроси подготвят почвата за привеждане на нашата воля в съответствие с Божествения промисъл - най-мъдрия избор, които можем да направим.
Този единствен избор, направен с вяра и упование, позволява на Божествената сила да навлезе в нашия живот и да превърне битките ни в успехи, а раните в предимства. Дори и да не желаем да подчиним личната си воля на Божествената, със сигурност ще ни бъдат дадени много възможности да го направим. Причината за този избор е в житейските истории - и в житейските борби - на хората, които преживяват само страдания и неуспехи, докато не се обърнат към Бога: „Да бъде волята Ти." Необикновени съвпадения изпълват после живота им, и нови връзки - техните сърца. Все още не съм срещала човек, който съжалява, че е казал на Бога: „Предавам се в ръцете Ти”
Символно, тайнството Изповед съобщава на нашите тела знанието, че изопачаването на истината противоречи на природата ни. Като лъжем, оскверняваме и тялото, и духа си, защото човешката енергийна система разпознава лъжите като отрова. И тялото, и духът еднакво се нуждаят от честност и почтеност, за да процъфтяват. Заради това непременно трябва да се освободим от всяко изкривяване, което сме създали. Изповедта символизира изчистването на всичко недостойно в нас. Тя лекува щетите, които нанасяме, злоупотребявайки със силата на своята воля. Пречистването на духа е най-съществената стъпка в лечебния процес. В психологично-религиозните оздравителни програми, като например дванадесетстепенните програми, изповедта и подчинението на личната воля на „сила, по-висша от нас" са основата за успеха. Психотерапията, също е съвременна, светска форма на изповедта. Изповедта избавя духа от властта на физическия свят и го пренасочва към Божествения свят.
От сефира Хесед, което означава „великодушие" и „любов", получаваме природния инстинкт и духовното напътствие да говорим така, че да не вредим на другите. Общуване, което използва това качество на енергията, не изисква усилие: когато не говорим истината, блокираме тази енергия и тровим себе си. Разбира се, не трябва да изповядваме прегрешенията си на други хора, ако с това ще ги нараним допълнително. Трябва да се изповядаме така, че да можем да пренасочим своята енергия към положителни действия и поведение, и да се освободим от товара на негативните и внушаващи чувство за вина емоции. Не ни е присъщо да бъдем критични към другите или себе си; причината за лошото ни мнение е нашият страх. Произнасяйки думи, които нараняват другите, омърсяваме и тях, и нашето физическо тяло ни смята отговорни за тази форма на разрушение. Нашето вродено знание за отговорността създава чувството за вина, което често изпитваме заради своите негативни постъпки, и това ни принуждава да се стремим към изповед, за да оздравеем.
Сефира Гевура, което означава „правосъдие" и „власт", предава на енергийната ни система съзнанието, че никога не бива да съдим преднамерено друг човек или себе си. Негативните преценки създават негативни последици и в тялото и във външната среда.
Няма коментари:
Публикуване на коментар